גוגל משנה מדיניות פרטיות - מה זה אומר? (הי, וגם טוויטר)

Alonisser ,30/01/2012

אז לגוגל יש מדיניות פרטיות חדשה. והיא מתריעה עליה בכל מקום. מה זה אומר בעצם?

קודם כל זה אומר שהם איחדו את מדיניות הפרטיות השונה של 60 ומשהו שירותים שונים לסט אחד של מדיניות פרטיות אבל זה לא ההיילייט האמיתי של הסיפור: הם מאחדים את המידע מחשבונות הגוגל שלך יחד - כך שאם ראית סרט מסויים ביוטיוב, הם יציעו לך פרסומות בהתאם בג'ימייל שלך. חוץ מזה הם מבהירים איזה וכמה מידע הם אוספים.

אז איזה מידע הם אוספים בעצם? על פי הפירוט שהם פרסמו זה כולל בין השאר:

  • את כל המידע שאתם נותנים להם, עליכם. (דההה..)
    וגם מידע מהשימוש שלכם בשירותים שלהם:
  • כולל מידע על המחשב או המכשיר שאתם גולשים ממנו, כולל מספר הטלפון שלו וכו'. , כתובת Ip, מידע חומרה וכו'.
  • מידע על המיקום שלכם (בכמה טכנולוגיות שונות).
  • מספריים יחודים של האפליקציות של גוגל שאתם משתמשים בהם
  • מידע מעוגיות שהם מטמינים בדפדפן שלכם כמו גם בטכנולוגיות Localstorage מתוחכמות יותר שהם משתמשים בהן.
  • וכמובן המידע על מה אתם עושים בעצם ביישום של גוגל שאתם משתמשים בו: שאילתות החיפוש שלכם, גופי האימיילים שלכם וכו'.

בינתיים המהלך הזה זוכה לרעש ציבורי משמעותי. בלוגים, עיתונאים וראיונות חפוזים של חברי קונגרס שמיהרו לבקר/להטיל ספק/להזהיר (כן, הם שולפים מהר לא פחות משלנו)  חלק אפילו טענו גם שגוגל צריכה לוותר על מוטו הDon't Do Evil שלה.

אחרי המהומה גוגל הוציאה הבהרה בבלוג מדיניות ציבורית שלה (בתרגום חופשי):

א. יש לכם עדיין בחירה - אנחנו עדיין לא חייבים לעשות לוגין להשתמש במרבית השירותים שלהם. גם אם נעשה לוגין עדיין נוכל לשלוט בהגדרות האבטחה והפרטיות שלנו, לכבות את התעתוק של הגוגל צ'אט או לגלוש במצב פורנו. ו/או להשתמש בכל כלי הבקרה והפרטיות שהם מציעים (והם מציעים הרבה).

ב. אנחנו לא אוספים עליכם יותר חומר (כלומר, זה הביזנס שלנו - פרסום ואנחנו אספנו ואוספים עליכם חומר כל הזמן, אבל זה לא חדש או שונה מלפני כן)

ג.אתם יכולים להתשתמש בכמה גוגל שאתם רוצים. רוצים רק ג'ימייל - בבקשה, רוצים יויטיוב, בבקשה, לא חייבים גוגל פלוס, לא חייבים חיבור לכל המוצרים.

תכלס, זה לא חדש. גוגל שאוהבת להציג את עצמה כחברת מידע (להבדיל מחברת תוכנה כמו מיקרוסופט או חברת אלקטרוניקה כמו אפל) היא בעצם סוכנות פרסום ענקית. והכלי המרכזי שלה הוא מידע, מידע, מידע. גוגל אוהבת אותכם גולשים בשירותים שלה, ועדיף בלוגין, פשוט כי ככה היא יכולה להגיש לכם פרסומות יותר מדוייקות. ועל פרסומות יותר מדוייקות אתם מקליקים יותר וגוגל מרוויחה יותר.

ויש מי שהתריע על זה כבר מזמן. והי, מסתבר שהפרודיה הזו בכלל הגיעה מגוגל.

מתי זה קורה? החל מה1.3.12. אז אם נלחצתם ואתם רוצים לצאת כדאי לעשות את זה לפני כן.

תוספת: הנה הטור של גורביץ על זה בטכנולוגי. לא ממש מסכים עם הניתוח אבל שווה לקרוא.

In order to protect your privacy we only sold your private information twice

וגם טוויטר בעניין השבוע:

ג'וליאן יורק מהארגון החזית האלקטרונית (Electronic front foundation שהיו גם חלק מהמאמץ נגד SOPA) עושה לנו סדר על מערכת החסימה החדשה של טוויטים מבוססי  שטוויטר הפעילה . וכן זו  צנזורה שנועדה לרצות דרישות של ממשלות חשוכות בעולם ולא, לא בטוח שיש להם ברירה. האם זה קשור לנסיך הסעודי שהשקיע שם המון כסף לאחרונה? לאללה פתרונים (אנגלית)

 

בשביל לרכך את הגלולה המרה טוויטר הודיעה שהם יפרסמו את בקשות הDCMA (הבקשות להורדה בגלל הפרת זכויות יוצרים) זה לא קשור ישירות למערכת החסימות מהפסקה הכותבת אבל זו מחווה לאלו המודאגים מהכיוון שטוויטר הולכת אליו. אפשר לעיין בקישור כאן באתר של chillingeffects שמוקדש למידע של טוויטר.

 

* הפוסט הזה מוגש כשירות לציבור ומוקדש לקורא- אופיר, היה צדק בטענות של מקארתי, אקוניס וחבר מרעיו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה